Amazon to Part Ways With Jeremy Clarkson After Final Batch of Commissioned Shows Go to Air; Clarkson Says He Emailed Harry & Meghan to Apologize (EXCLUSIVE)

Amazon Prime Video is parting ways with Jeremy Clarkson mere weeks after his comments about Meghan Markle were published in British tabloid The Sun.

Sources tell Variety that the streaming service won’t be working with Clarkson beyond seasons of “The Grand Tour” and “Clarkson’s Farm” that have already been commissioned. This means that the notorious “Top Gear” presenter won’t be appearing in any new shows on Prime Video beyond 2024.

Prime Video already has a number of shows in the works with Clarkson, which are going to go ahead, but the decision effectively means that “Clarkson’s Farm” will end with Season 3 (expected in 2024). It also means that motoring format “The Grand Tour,” one of Prime Video’s biggest shows, will also come to an end. Variety understands the series will conclude after four more special episodes — the last of which will likely land in late 2024.

Prime Video declined to comment on this story.

Although the streamer didn’t make any public comment when Clarkson’s vitriolic column made international headlines in December, it’s clear the company was deeply unhappy behind the scenes.
In a fresh apology made by Clarkson on Monday, he says the streamer was “incandescent” about his tirade against Markle and Prince Harry.

In a lengthy statement posted to his official Instagram on Monday afternoon, Clarkson says, “I really am sorry. All the way from the balls of my feet to the follicles on my head. This is me putting my hands up. It’s a mea culpa with bells on.”

The extensive apology for his December comments — in which Clarkson suggested Markle be made to “parade naked” through Britain while people “throw lumps of excrement at her” — comes a day ahead of a planned press conference for “Clarkson’s Farm.” (A press conference for Season 2 of the show, launching on Feb. 10, was scheduled just days prior to Clarkson’s comments.)

“Usually, I read what I’ve written to someone else before filing, but I was home alone on that fateful day, and in a hurry,” wrote Clarkson. “So when I’d finished, I just pressed send. And then, when the column appeared the next day, the land mine exploded.

“It was a slow rumble to start with and I ignored it. But then the rumble got louder. So I picked up a copy of The Sun to see what all the fuss was about. We’ve all been there, I guess. In that precise moment when we suddenly realise we’ve completely messed up. You are sweaty and cold at the same time. And your head pounds. And you feel sick. I couldn’t believe what I was reading. Had I really said that? It was horrible.”

A post shared by Jeremy Clarkson (@jeremyclarkson1)

In Clarkson’s Dec. 16 column, titled “One day, Harold the glove puppet will tell the truth about A Woman Talking B*ks,” the former “Top Gear” presenter wrote of Markle: “I hate her. Not like I hate [Scottish National Party leader] Nicola Sturgeon or [British serial killer] Rose West. I hate her on a cellular level.”

He continued, referencing an infamous “Game of Thrones” scene involving Lena Headey’s Cersei: “At night, I’m unable to sleep as I lie there, grinding my teeth and dreaming of the day when she is made to parade naked through the streets of every town in Britain while the crowds chant, ‘Shame!’ and throw lumps of excrement at her.”

In the column, which Clarkson writes weekly for The Sun, he also suggested that Prince Harry has no “control” over his actions anymore, largely thanks to Markle.

The presenter issued a brief apology for his words on Dec. 19, saying he had “rather put my foot in it.”
“In a column I wrote about Meghan, I made a clumsy reference to a scene in Game of Thrones and this has gone down badly with a great many people,” Clarkson continued in a tweeted statement. “I’m horrified to have caused so much hurt and I shall be more careful in future.”

The Sun column became the Independent Press Standards Organization’s most complained-about article since its formation in 2014. It drew almost 21,000 complaints. The Sun also made a rare apology, one full week after the article was published.

More to come.

Read More About:

Source: Read Full Article